American Truck Simulator – my już graliśmy

Premiera gry coraz bliżej, a naszej ekipie udało się przejechać kilka, nawet kilkaset mil po Ameryce.


Znane z odnoszącego sukcesy Euro Truck Simulator 2 studio SCS Software – już w tym tygodniu ma zamiar udostępnić w ręce graczy grę American Truck Simulator (3 lutego 2016r.).
Przez wielu nazywanych plagiatem ETS2, czy aby na pewno? Już wymagania sprzętowe mówią nam, że zaszły pewne zmiany.
Czesi postanowili w nowym tytule korzystać z bibliotek DirectX11, co pozwoli na lepszą optymalizacje. Sam wygląd całej gry nie był znany do momentu pierwszej oficjalnej zapowiedzi.
Za dystrybucję na polski rynek odpowiedzialne jest studio IMGN.PRO

Początek

Włączamy nasz profil i witaj Ameryko! A raczej dwa stany z nich: Nevada oraz Kalifornia.
Wydaje się to mało, ale producent zadeklarował, że w dniu premiery opublikuje darmowe DLC stanu Arizona. Proste i dobrze znane z ETS 2 z małymi usprawnieniami graficznymi środowisko, powoduje że nie ma żadnych problemów z odnalezieniem się w grze.

Pierwszy kontakt z amerykańską ciężarówką sprawił mi nie lada problemy z manewrowaniem w całkowicie zmienionych „prefabach”, ciężarówki w Europie są naprawdę zwrotniejsze od amerykańskich.
Podczas tworzenia profilu stajemy przed wyborem 1 z tylko 2 ciężarówek, zamiast 3 zapowiadanych przez producenta (Volvo VNL 780 ma być udostępnione w późniejszym czasie).
Gra zaskakuje optymalizacją, nawet na kilkuletnim sprzęcie spokojnie możemy komfortowo pograć w ATS.

ats_00002ats_00003

Pierwsze zlecenia

Na początek mamy możliwość szybkiego doszkolenia naszych umiejętności poprzez samouczek. Dopóki nie zakupimy własnej ciężarówki, jesteśmy skazani na pracę w trybie „szybkich zleceń”, osoby. Gdy już uda nam się dostarczyć naczepę – dostrzegamy już pierwszą zmianę, a mianowicie wybór miejsca do parkowania.
W zależności od stopnia trudności dostajemy 0, 15 lub 40/90xp (ostatnie jest zależne od długości naszej naczepy, a one naprawdę potrafią się różnić wymiarami). Najbardziej punktowana opcja potrafi sprawić problemy nawet bardzo doświadczonym graczom, ze względu na ciasne miejsca rozładunku.
Tak jak w przypadku ETS 2 po zapoznawczej dostawie gra prezentuje nam bazę, która jest w opłakanym stanie. Jej wygląd, rozmiar oraz dynamika rozwoju zależy od jej właściciela. Najgorsze jest kupno pierwszej ciężarówki, zarobki mizerne, trasy długie powodują, że szukamy każdej możliwej okazji, aby zaczerpnąć „zastrzyk” pieniędzy. Tutaj z pomocą przychodzi bank.
Pamiętajcie, źle rozdysponowany kredyt potrafi pociągnąć na dno nawet najbardziej pracowitych kierowców.

ats_00005ats_00012

Pierwsza ciężarówka

Kiedy na naszym koncie pojawi się odpowiednia suma pieniędzy czas najwyższy się udać do salonu po zakup nowej ciężarówki.
Na początek możliwość konfiguracji naszego trucka jest minimalna, raptem zmiana koloru, ale im dłużej gramy, tym więcej mamy możliwości kompozycji. Możliwości jest więcej, niż w europejskim odpowiedniku.
Więcej wariantów skrzyni biegów (przede wszystkim różne warianty biegowe – od 6 do 18 biegowej skrzyni biegów), różne warianty designu oraz układu wydechowego. Kiedy już odbierzemy „kluczyki”, czas wyprowadzić naszą firmę na szczyt. Na trasie musimy pamiętać o wielu rzeczach: tankowanie, kontrolowanie czasu pracy oraz przestrzegania przepisów ruchu drogowego.

ats_00015ats_00004

Rozgrywka

Należy przestrzegać przepisów ruchu drogowego. Jeśli tego nie będziemy tego robić, możemy zostać poddani skrupulatnej kontroli przez podróżujące patrole policji.
Jeśli przekroczymy prędkość możemy usłyszeć wycie syreny oraz zobaczyć w lusterkach odbicie światła policyjnych „kogutów”. Jeśli się nie dostosujemy do zakazów możemy dostać kilka mandatów pod rząd i wtedy nasza sytuacja robi się już trudna.
Kolejną widoczną zmianą jest kontrola wagi. Z odpowiednim wyprzedzeniem asystent drogowy oświadcza nam, że musimy zjechać na stację, aby zważyć zestaw. Ruch AI został na prawdę usprawniony, nie spotkałem się z sytuacjami, kiedy zostaje wymuszone pierwszeństwo, które może spowodować zagrożenie. Dodatkowo na każdym skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną skręt w prawo jest zawsze dozwolony, nawet jeśli świeci czerwone (wynika to z przepisów drogowych).

Wielu graczy jest zniesmaczone małą ilością ciężarówek. Dwie w różnych konfiguracjach jest to naprawdę niewiele, ale producent już zapowiedział, że za niedługo ukaże się nam truck W900 spod loga Kenworth oraz Volvo.
Wreszcie producent postawił na wierniejsze odwzorowanie miast, teraz już nie dostajemy się tak szybko do autostrady czy też „landówki” .Producent oświadczył, że gry są podobne ze względu na łatwość implementowania nowych rozwiązań technicznych do obu tytułów.

ats_00007ats_00008

Kwestia DLC i modyfikacji

Studio SCS Software zapowiedziało już, że będą wydawać DLC zawierające nowe terytoria.
DLC Arizona jest bezpłatne, ale nie ma oficjalnego oświadczenia na kolejne DLC. Czy będą płatne, czy bezpłatne. Jeśli tak, to ile? Tego nikt nie wie.
Nowe DLC nie mogą zbyt wiele kosztować, ponieważ odstraszy to potencjalnych klientów. Natomiast jeśli chodzi o modyfikacje sprawa wygląda tak samo, co w przypadku ETS 2.

Podsumowanie

Gra jest warta zakupu, bez wątpienia mogę stwierdzić, że jeśli studio zajmie się odpowiednio tym tytułem, to przewyższy sukces poprzedniczki.
Gra w niewielkim stopniu przypomina swojego europejskiego odpowiednika, wspólny jest tylko doradca drogowy. Pierwsze manewry mogą wprawić w zakłopotanie każdego kierowcę wirtualnej ciężarówki. Wielu graczy czeka z niecierpliwością na ten tytuł, ja jestem pozytywnie zaskoczony, wierność odwzorowania otoczenia stoi na wysokim poziomie, choć most Golden Gate jest trochę nieodpowiednio wykonany (2 zamiast 3 pasów w jedną stronę).
Szykuje się długa przygoda z podróżami po amerykańskich drogach jako kierowca ciężarówki

ats_00010ats_00014

Plusy:

+gęsta sieć dróg
+możemy poczuć rozmiar miast
+ruch AI
+oprawa graficzna
+fizyka ruchu
+obecność policji na drodze
+kontrola wagi zestawu

Minusy:

-tylko dwie licencjonowane ciężarówki
-mierny system ekonomii
-brak pór roku
-brak zużywania się elementów roboczych
-zbyt wysokie kwoty mandatów

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij