DOOM działa zauważalnie szybciej na kartach AMD przy użyciu API Vulkan

DOOM czyli swoisty „reboot” serii to udana gra. Ostatnio ID Software wypuściło łatkę dodającą m.in. obsługę API Vulkan.

Doom_logo
Jak to wpłynęło na wydajność w porównaniu do tej osiąganej przy użyciu OpenGL – zobaczycie poniżej.

45a

 

vulkan-doom-1080p

 

 

vulkan-doom-1080p-percent

 


 

 

 

 

 

 

 

vulkan-doom-1440p

vulkan-doom-1440p-percent


 

vulkan-doom-4k

 

 

vulkan-doom-4k-percent

Jak widać powyżej – przyrosty wydajności na układach od AMD wynoszą między 20 a 30%.
Ciekawe tylko, czy standard ten się rozpowszechni, czy podzieli los wcześniej promowanego (przy okazji Battlefield 4) API „Mantle”.

 

Źródła:

http://www.gamersnexus.net/game-bench/2510-doom-vulkan-vs-opengl-benchmark-rx-480-gtx-1080

https://www.techpowerup.com/224095/doom-with-vulkan-renderer-significantly-faster-on-amd-gpus


CaptainHook

Maniak sprzętowy, redaktor Techlipton.pl. Zapraszam do polubienia profilu: https://www.facebook.com/captainhuku/ - gdzie można się ze mną najszybciej skontaktować.

  • Xserabis

    A przy 4k 1080 z 60 na 59.05 (czyli niby +1,58%) to jednak rzeczywiście przyrost

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij