Epic Games przy wykorzystaniu UE4 i Vulkan prezentuje ProtoStar – graficzny przełom w dziale mobilnym ?

Podczas wczorajszej konferencji Mobile World Congress 2016, gdzie miejsce miała prezentacja jednego z nowych flagowców Samsunga – Galaxy S7 Edge – Epic Games pokazało kolejne demo technologiczne o nazwie ProtoStar. Co ciekawe, wykorzystuje ono nie tylko rozwijany przez firmę Unreal Engine 4, ale również niskopoziomowe API Vulkan.

Wraz z ukazaniem się dema Epic Games chciało pokazać kilka nowych osiągnięć renderingu swojego silnika graficznego w dziale mobilnym, a są to m.in.:

  •  wysokiej jakości kompresja tekstur ASTC
  •  czasowy Anti-Aliasing (TAA – Temporal Anti-Aliasing)
  •  dynamiczne płaskie refleksje
  •  wsparcie dla wszystkich cząstek GPU, w tym wektorów
  •  dynamiczne kaskadowe cienie
  •  aberracja chromatyczna
  •  ulepszone statyczne refleksje
  •  wysokiej jakości głębia pola
  •  wsparcie dla Vulkan API

Wszystkie nowe techniki renderingu zostały przedstawione na poniższym filmie:

 

 

ProtoStar powstał przy współpracy Samsunga i Epic Games. Jak mówi Wyeth Johnson, Lead Technical Artist z amerykańskiego koncernu:

Myśl idąca za API Vulkan to silne zwiększenie wydajności CPU. To pozwoliło nam na renderowanie o wiele więcej obiektów na ekranie urządzenia mobilnego niż kiedykolwiek w przeszłości. Kiedy myślimy o wyższym poziomie interaktywności, większej ilości dynamicznie poruszających się obiektów, więcej rzeczy na ekranie, które nie są statyczne – które faktycznie reagują na dotyk i widza, że to zdolność urządzenia, które byliśmy pewni, aby nade wszystko wykorzystać.

Następnie dodaje:

Najlepszą częścią pracy nad ProtoStar’em jest to, iż zaskoczył on nas. Tu jest o wiele więcej mocy, którą byliśmy w stanie wykorzystać w przeszłości. Mamy nowy sprzęt na horyzoncie, który wielkością przewyższa to, co do tej pory widzieliśmy, a Unreal Engine jest darmowy. To bardzo ekscytujące i nie możemy się doczekać co ludzie z tym zrobią.

 

Oczywiście „nowy sprzęt na horyzoncie” również odnosi się do najnowszych flagowców koreańskiego giganta. Prawdopodobnie już w niedalekiej przyszłości zobaczymy, czy faktyczna moc urządzeń mobilnych pozwoli na wykorzystanie tak zaawansowanych technik renderingu grafiki.

Źródło:  http://wccftech.com 


  • Brudka

    A teraz poproszę to dla Unity :p

  • Dawid Bejanek

    Jedynym procesorem jaki ma jakiekolwiek szanse udzwignąć renderowanie takiego obrazu jes chip tegra k1.
    UE4 został stworzony i wraz z obsługa API vulcan i nowych procesorów i zwiększającej się ich mocy pozwoli na oglądanie takich efektów ale nie na chipach do telefonu a układach specialnie zaprojektowanych do jak największej wydajności w grach(układ który według mnie ma szanse pokazać w pełnej krasie zdolnosci UE4 jest chip tegra x1 oraz jego następcy )

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij