Ewolucja FreeSync w 2016 r.

AMD zapowiedziało swoje plany co do technologii FreeSync stosowanej w monitorach, w celu wyeliminowania tearingu, czyli zjawiska „rwania” ekranu.

Zjawisko tearingu w grach.

Zjawisko tearingu w grach.

Pojawia się ono zwykle wtedy, gdy nasza karta graficzna wytwarza więcej klatek na sekundę niż nasz monitor potrafi pokazać. Przykładowo grając w 200 klatkach na sekundę przy monitorze o odświeżaniu 60 Hz możemy czasem zaobserwować rwanie ekranu.

Ale przejdźmy do rzeczy 🙂

  • Po pierwsze: FreeSync otrzyma wsparcie dla standardu HDMI. Do czego będą potrzebne nowe monitory, które zostały już zapowiedziane.
  • Po drugie: wprowadzenie funkcji LFC (low-frame-compensation), która została wprowadzona dzięki Radeon Software Crimson i dostosowuje częstotliwość odświeżania monitora z ilością fps, co jeszcze bardziej zniweluje tearing.
  • Po trzecie: zapowiedziano nowe ekrany HDR,  które dopiero w połączeniu z nowymi kartami AMD będą mogły pokazać co potrafią, a potrafią wiele m.in. dostarczać obraz w rozdzielczości 5k w 60 Hz z próbkowaniem kolorów 4:4:4, a nawet tworzyć ekrany o dotychczas nieosiągalnych częstotliwościach do 240 Hz.

LFC

 

hdr


  • Michał Dziedzic

    Jaki ma sens 240hz i 240fps kiedy człowiek podobno i tak tyle nie zobaczy?

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij