Unity 5.6 beta ze wsparciem API Vulkan

Unity już wiele miesięcy temu zadeklarowało chęć wprowadzenia pełnej obsługi Vulkana w swoim silniku. Udostępniona niedawno wersja beta 5.6 pozwala nareszcie skorzystać z nowego API.

Twórcy silnika deklarują wzrost wydajności od 30 do 60 procent, szczególnie w sytuacjach ograniczania wydajności przez CPU. Co ciekawe takie wartości mają być osiągane bez konieczności zagłębiania się programistów w jakiekolwiek niuanse nowego API. Jest to niezwykle istotną deklaracją, szczególnie z punktu widzenia małych zespołów. Nowe API jest dostępne na platformach Windows, Linux, Android i Tizen i skorzystać z niego można nawet w darmowej wersji Personal.

Z innych nowości warto wspomnieć o dodaniu wsparcia dla Metal czyli nowego API od Apple na urządzenia z systemem iOS, które podobnie jak Vulkan i DX12 wyróżnia się m.in. redukcją narzutu sterownika graficznego na procesor i lepsza wielowątkowością.  Dodano także obsługę Google Daydream i Cardboard (gogli VR od amerykańskiego giganta), a także pełne wsparcie dla Facebook Gameroom (nowej platformy do gier PC ala Steam).

Stabilna wersja Unity 5.6 ma ukazać się w marcu 2017 roku, tymczasem bętę można pobrać tutaj.

źródło: OC3D, Unity

  • Soloman

    Bardzo dobrze jesli kazdy zacznie korzystac z vulkana pozegnamy Microsoft z dx

    • Plajerity

      Ludzie w MS też o tym wiedzą, więc zrobią wszystko, aby do tego nie dopuścić. No i póki co praktycznie nie ma gier na Vulkan…
      Z drugiej strony to API będzie się też rozwijać na komórkach, a wraz ze wzrostem ich mocy obliczeniowej powinno być coraz to łatwiej przerzucić grę pomiędzy androidem a komputerem stacjonarny.

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij