Vulkan 1.0 – API

Khronos Group półtora roku temu zapoczątkowała prace nad API Vulkan. Dziś nowe API, na licencji open-source zostaje udostępnione oficjalnie dla twórców gier.

W jego rozwój były zaangażowane między innymi takie marki jak Nvidia, AMD, Intel, Valve, Sony, Unity, oraz wiele innych. Jednak największe piętno na całym projekcie odcisnęła firma AMD, która zrezygnowało z rozwijania Mantle na rzecz Vulkana.
Jest on w pełni kompatybilny z różnymi systemami operacyjnymi, w przeciwieństwie do DirectX 12 ograniczonego do Windows 10. Może on pracować również z wieloma układami GPU. Vulkan został udostępniony za darmo, a producenci gier komputerowych mogą modyfikować go wedle uznania, nie ma on także jakichkolwiek ograniczeń wynikających z warunków licencyjnych.
Nowe API jest multiplatformowe, za pomocą przygotowanych sterowników przystosowuje się nie tylko do systemów Windows, ale także np. do Ubuntu, Android itp. Jak na razie Apple nie zgodziło się na wsparcie danego API na swoich urządzeniach z nadgryzionym jabłuszkiem.

 

111111

 

Deweloperami, którzy już zainteresowali się API Vulkan są między innymi DICE, Epic i Valve. Jak Vulkan, pozwalający na wykorzystywanie mocy PC i Xbox One przyjmie się w świecie gier komputerowych, przekonamy się już niedługo, okaże się też, czy faktycznie zrewolucjonizuje rynek.
Konkurencja może być interesująca, tym bardziej że nie doczekaliśmy się jeszcze żadnej poważnej, wysokiej klasy produkcji wykorzystującej DirectX 12 pod Windows 10. Poniżej możecie zobaczyć krótką prezentację opisywanego API.

 

Źródło: wccftech.com

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij