„Czacha dymi”, czyli Intel Skull Canyon (np. do Steam Machine)

Tzw. Steam Machine, czyli komputery do gier, z systemem firmy Valve zdają się zyskiwać na popularności. Jest to alternatywa dla konsol, a Intel zaprezentował teraz na targach CES 2016 architekturę procesorów, która może polepszyć sytuację tej platformy.steam-os-valve-steam-machines


Skull Canyon – bo o nim mowa to nowy pomysł na rozszerzenie linii modelowej CPU. Procesory te będą prawdopodobnie stosowane w tzw. NUC, oraz SFF (Small Form Factor – obudowy o małych gabarytach).Intel-Skull-Canyon-NUC

Platforma, do której mieli dostęp redaktorzy Tom’s Hardware miała wymiary w przybliżeniu 10 x 20 x 2.5cm (szerokość/głębokość/grubość) i zainstalowany Steam OS zamiast Windowsa.
W środku znajdowały się pamięci DDR4 i SSD w standardzie M.2.
Użyty zintegrowany układ graficzny to prawdopodobnie Iris Pro 580 z 128MB eDRAM. Chip ten posiada 72 jednostki wykonawcze, a jego osiągi to 1152 GFlops przy pojedynczej precyzji, albo 1.15 TFlops. Zestawiając to z dostępnymi kartami graficznymi – jest to poziom trochę powyżej Nvidia Geforce GTX 750.
Komputer oparty na Skull Canyon posiada poza tym 4 x USB 3.0, złącze LAN, czytnik kart SD oraz po jednym wyjściu graficznym : HDMI i Display Port. Wyróżnikiem jest port USB-C, oraz zastosowanie technologii Thunderbolt 3.0 – co umożliwi zastosowanie dedykowanej karty graficznej.

 Wpis opracowany na podstawie http://wccftech.com/ 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij