Epic Games przy wykorzystaniu UE4 i Vulkan prezentuje ProtoStar – graficzny przełom w dziale mobilnym ?

/Epic Games przy wykorzystaniu UE4 i Vulkan prezentuje ProtoStar – graficzny przełom w dziale mobilnym ?

Podczas wczorajszej konferencji Mobile World Congress 2016, gdzie miejsce miała prezentacja jednego z nowych flagowców Samsunga – Galaxy S7 Edge – Epic Games pokazało kolejne demo technologiczne o nazwie ProtoStar. Co ciekawe, wykorzystuje ono nie tylko rozwijany przez firmę Unreal Engine 4, ale również niskopoziomowe API Vulkan.

Wraz z ukazaniem się dema Epic Games chciało pokazać kilka nowych osiągnięć renderingu swojego silnika graficznego w dziale mobilnym, a są to m.in.:

  •  wysokiej jakości kompresja tekstur ASTC
  •  czasowy Anti-Aliasing (TAA – Temporal Anti-Aliasing)
  •  dynamiczne płaskie refleksje
  •  wsparcie dla wszystkich cząstek GPU, w tym wektorów
  •  dynamiczne kaskadowe cienie
  •  aberracja chromatyczna
  •  ulepszone statyczne refleksje
  •  wysokiej jakości głębia pola
  •  wsparcie dla Vulkan API

Wszystkie nowe techniki renderingu zostały przedstawione na poniższym filmie:

 

 

ProtoStar powstał przy współpracy Samsunga i Epic Games. Jak mówi Wyeth Johnson, Lead Technical Artist z amerykańskiego koncernu:

Myśl idąca za API Vulkan to silne zwiększenie wydajności CPU. To pozwoliło nam na renderowanie o wiele więcej obiektów na ekranie urządzenia mobilnego niż kiedykolwiek w przeszłości. Kiedy myślimy o wyższym poziomie interaktywności, większej ilości dynamicznie poruszających się obiektów, więcej rzeczy na ekranie, które nie są statyczne – które faktycznie reagują na dotyk i widza, że to zdolność urządzenia, które byliśmy pewni, aby nade wszystko wykorzystać.

Następnie dodaje:

Najlepszą częścią pracy nad ProtoStar’em jest to, iż zaskoczył on nas. Tu jest o wiele więcej mocy, którą byliśmy w stanie wykorzystać w przeszłości. Mamy nowy sprzęt na horyzoncie, który wielkością przewyższa to, co do tej pory widzieliśmy, a Unreal Engine jest darmowy. To bardzo ekscytujące i nie możemy się doczekać co ludzie z tym zrobią.

 

Oczywiście „nowy sprzęt na horyzoncie” również odnosi się do najnowszych flagowców koreańskiego giganta. Prawdopodobnie już w niedalekiej przyszłości zobaczymy, czy faktyczna moc urządzeń mobilnych pozwoli na wykorzystanie tak zaawansowanych technik renderingu grafiki.

Źródło: [su_highlight background=”#8a2521″]http://wccftech.com[/su_highlight]

By |2016-02-24T15:43:32+00:00Luty 22nd, 2016|Gry, Newsy|2 komentarze

2 komentarze

  1. Brudka 23 lutego 2016 at 18:44

    A teraz poproszę to dla Unity :p

  2. Dawid Bejanek 24 lutego 2016 at 23:15

    Jedynym procesorem jaki ma jakiekolwiek szanse udzwignąć renderowanie takiego obrazu jes chip tegra k1.
    UE4 został stworzony i wraz z obsługa API vulcan i nowych procesorów i zwiększającej się ich mocy pozwoli na oglądanie takich efektów ale nie na chipach do telefonu a układach specialnie zaprojektowanych do jak największej wydajności w grach(układ który według mnie ma szanse pokazać w pełnej krasie zdolnosci UE4 jest chip tegra x1 oraz jego następcy )

Leave A Comment