Ewolucja FreeSync w 2016 r.

/Ewolucja FreeSync w 2016 r.

AMD zapowiedziało swoje plany co do technologii FreeSync stosowanej w monitorach, w celu wyeliminowania tearingu, czyli zjawiska „rwania” ekranu.

Zjawisko tearingu w grach.

Zjawisko tearingu w grach.

Pojawia się ono zwykle wtedy, gdy nasza karta graficzna wytwarza więcej klatek na sekundę niż nasz monitor potrafi pokazać. Przykładowo grając w 200 klatkach na sekundę przy monitorze o odświeżaniu 60 Hz możemy czasem zaobserwować rwanie ekranu.

Ale przejdźmy do rzeczy 🙂

  • Po pierwsze: FreeSync otrzyma wsparcie dla standardu HDMI. Do czego będą potrzebne nowe monitory, które zostały już zapowiedziane.
  • Po drugie: wprowadzenie funkcji LFC (low-frame-compensation), która została wprowadzona dzięki Radeon Software Crimson i dostosowuje częstotliwość odświeżania monitora z ilością fps, co jeszcze bardziej zniweluje tearing.
  • Po trzecie: zapowiedziano nowe ekrany HDR,  które dopiero w połączeniu z nowymi kartami AMD będą mogły pokazać co potrafią, a potrafią wiele m.in. dostarczać obraz w rozdzielczości 5k w 60 Hz z próbkowaniem kolorów 4:4:4, a nawet tworzyć ekrany o dotychczas nieosiągalnych częstotliwościach do 240 Hz.

LFC

 

hdr

By | 2015-12-10T23:40:00+00:00 Grudzień 10th, 2015|Newsy, Sprzęt|1 Comment

One Comment

  1. Michał Dziedzic 12 grudnia 2015 at 12:44

    Jaki ma sens 240hz i 240fps kiedy człowiek podobno i tak tyle nie zobaczy?

Leave A Comment