Forza Horizon 3 PC – już graliśmy, pierwsze wrażenia

/Forza Horizon 3 PC – już graliśmy, pierwsze wrażenia

Forza Horizon to seria kojarzona z Xboxem (pierwsza część jeszcze za czasów X360).

forza-horizon-3-2016-09-23-05_36_22
W tym roku jednak Microsoft poszedł mocno w tryb „cross-play” (kupno wersji cyfrowej powoduje, że mamy dostęp do gry na 2 platformach), dzięki czemu trzecia odsłona tej zręcznościowej wyścigówki – trafiła na PC!
O oficjalnych wymaganiach wiadomo już od jakiegoś czasu, zobaczmy później jakie to ma przełożenie na praktykę.

forza1

 

[nextpage title=”Forza Horizon 3 – z czym to się je?”]

W odróżnieniu od Forzy Motorsport (której 7dma odsłona również pojawi się na PC, prawdopodobnie na koniec 2017 r), o której można powiedzieć, że jest praktycznie symulacją, Forza Horizon kładzie większy nacisk na przyjemność z nieskrępowanej jazdy i bardziej zręcznościowy jej model.
Osobiście przypomina mi to dobre czasy Test Drive Unlimited (bardziej 1 niż 2) oraz po części „The Crew” (które jeszcze możecie za darmo dodać do swojego konta Uplay).
Rozgrywka tym razem ma miejsce w Australii (więc nie dziwcie się ruchowi lewostronnemu).
Otoczenie zmienia się w  płynny sposób – poprzez dzikie pustkowia poprzez lasy deszczowe – dochodząc do np. dzielnicy Surfers Paradise.
Nie jesteśmy ograniczani i możemy zjechać z trasy i tam bez przeszkód poszaleć np. na plaży.
W trzeciej odsłonie Forza Horizon 3 jest więcej wyścigów off-road niż w poprzedniku.
Do dyspozycji gracza oddano ponad 350 samochodów, więc na pewno nie będzie można narzekać na mały wybór/nudę.

Oprawa graficzna jest świetna, nie ma specjalnie powodów do zarzutu. Występują różne tzw. smaczki, typu wiatr nawiewający piasek na drogę, czy rozbryzgi wody na szybie (przy widoku ze środka) po wjechaniu w kałużę/rzekę. Udźwiękowienie stoi na najwyższym poziomie i dodatkowo buduje klimat.

Odnośnie samej rozgrywki – jazda jest bardzo przyjemna (od razu przestawiłem na najwyższe ustawienia trudności), aczkolwiek czuć że to nie symulacja. W grze nie ma zaawansowanego modelu zniszczeń (są bardziej symboliczne typu odrapanie, czy znoszenie auta na jedną stronę) oraz tuningu wizualnego (co dla mnie nie jest wadą – felgi da się zmienić czy dodać mini spojler, ewentualnie cały tzw. body kit).
Istnieje jednak możliwość tuningu mechanicznego – skrzyni biegów, zawieszenia, hamulców, czy opon.

[nextpage title=”Ustawienia podczas rozgrywki”]

Gra działa pod kontrolą UWP, czyli Universal Windows Platform. Zakupu Forzy Horizon 3 w wersji Ultimate (która wyróżnia się m.in. przepustką sezonową na samochody oraz umożliwiła odpalenie tytułu dziś a nie 27.09) dokonałem w sklepie Windows.
Po ściągnięciu niecałych 50 GB (czego dokonałem przed oficjalną możliwością uruchomienia) możemy cieszyć się rozgrywką.
Na początek wybieramy m.in. imię którym zwraca się do nas „lektor” oraz wygląd, a później gra dokonuje optymalnego wyboru ustawień graficznych.

forza-horizon-3-2016-09-23-05_38_23

 

forza-horizon-3-2016-09-23-05_38_34
„Automat” uznał, że zestaw składający się z i7 6700K (taktowany 4.5 GHz) + MSI Gaming X GTX 1070 8 GB + 16 GB pamięci RAM wystarczy, by obsłużyć rozdzielczość 4K (sic!), w trybie DSR (mój monitor posiada rozdzielczość FullHD, czyli 1920 x 1080), ze wszystkimi ustawieniami na Ultra (pierwotnie z „dynamiczną jakością wyświetlania). Zmieniłem to jednak po kilku minutach na tzw. natywną rozdzielczość.

forza-horizon-3-2016-09-23-05_42_33

Przechodząc do zaawansowanych ustawień graficznych (widocznych ponizej) automatycznie wyłączył się tryb „dynamicznej jakości wyświetlania”.

forza-horizon-3-2016-09-23-05_42_58

Jak widać – praktycznie wszystko jest przesunięte maksymalnie w prawo (prócz MSAA). W dalszej rozgrywce – wyłączę też pewnie FXAA, który rozmywa całą scenę i nie wpływa na wydajność.
Podczas gry – rzadko kiedy zdarzały się spadki poniżej 70 fps (a że nie posiadam monitora z Gsync/FreeSync, czy obsługą 120-144 Hz – nie przeszkadza mi to), więc przy obniżeniu niektórych ustawień płynność będzie na pewno znakomita.
Nawet w pierwszym momencie (rozdzielczość 4K) – ilość klatek na sekundę oscylowała wokół 45-50, więc i tak zdecydowanie lepiej niż w wersji konsolowej (tam jest ograniczenie do 30 fps). Przejdźmy do zrzutów ekranu.

[nextpage title=”Galeria zrzutów ekranu”]

forza-horizon-3-2016-09-23-05_36_22
forza-horizon-3-2016-09-23-05_36_29

forza-horizon-3-2016-09-23-05_39_50

forza-horizon-3-2016-09-23-05_40_08 forza-horizon-3-2016-09-23-05_40_11
forza-horizon-3-2016-09-23-05_41_32 forza-horizon-3-2016-09-23-05_41_34

forza-horizon-3-2016-09-23-05_41_39

forza-horizon-3-2016-09-23-05_43_55

forza-horizon-3-2016-09-23-05_44_00

forza-horizon-3-2016-09-23-05_44_33 forza-horizon-3-2016-09-23-05_44_36 forza-horizon-3-2016-09-23-05_44_39

forza-horizon-3-2016-09-23-05_45_57

forza-horizon-3-2016-09-23-05_46_02

forza-horizon-3-2016-09-23-05_46_03

forza-horizon-3-2016-09-23-05_46_09

forza-horizon-3-2016-09-23-05_46_28

forza-horizon-3-2016-09-23-05_46_32

forza-horizon-3-2016-09-23-05_46_43

forza-horizon-3-2016-09-23-05_46_55

forza-horizon-3-2016-09-23-05_48_45 forza-horizon-3-2016-09-23-05_49_22 forza-horizon-3-2016-09-23-05_49_47

forza-horizon-3-2016-09-23-05_49_48

forza-horizon-3-2016-09-23-05_49_50

forza-horizon-3-2016-09-23-05_50_07

forza-horizon-3-2016-09-23-05_50_48

forza-horizon-3-2016-09-23-05_51_12

forza-horizon-3-2016-09-23-05_51_34

forza-horizon-3-2016-09-23-05_51_55

forza-horizon-3-2016-09-23-05_52_10

forza-horizon-3-2016-09-23-05_52_27

 

forza-horizon-3-2016-09-23-05_52_59

forza-horizon-3-2016-09-23-05_54_20

forza-horizon-3-2016-09-23-05_54_26

forza-horizon-3-2016-09-23-05_54_32

forza-horizon-3-2016-09-23-05_54_39

forza-horizon-3-2016-09-23-05_54_45

forza-horizon-3-2016-09-23-05_57_29

forza-horizon-3-2016-09-23-05_57_41

forza-horizon-3-2016-09-23-06_00_50

forza-horizon-3-2016-09-23-06_01_47
forza-horizon-3-2016-09-23-06_02_31

Na następnej podstronie film z rozgrywki.

[nextpage title=”Forza Horizon 3 – film z rozgrywki”]

[su_youtube url=”https://www.youtube.com/watch?v=z3WQj7eeEjA” width=”440″ height=”300″]

[nextpage title=”Podsumowanie”]

W ramach podsumowania po niecałych dwóch godzinach rozgrywki (premiera nastąpiła po północy, więc ciężko było inaczej) – wrażenia z gry są jak najbardziej pozytywne.
Graficznie gra robi duże wrażenie, optymalizacja jest na naprawdę dobrym poziomie (przy zabawie detalami – 4K 60 fps możliwe na GTX 1070).
Oprawa dźwiękowa jest świetna, pozwala się lepiej wczuć w rozgrywkę.
Aktualnie ciężko mi wskazać ciekawszą grę wyścigową na PC, zapewniającą taką frajdę i swobodę – Need for Speed od EA wygląda przy niej jak ubogi krewny (całościowo).

By | 2016-09-23T15:49:32+00:00 Wrzesień 23rd, 2016|Artykuły i felietony, Gry|0 Comments

Leave A Comment