Unity 5.6 beta ze wsparciem API Vulkan

/Unity 5.6 beta ze wsparciem API Vulkan

Unity już wiele miesięcy temu zadeklarowało chęć wprowadzenia pełnej obsługi Vulkana w swoim silniku. Udostępniona niedawno wersja beta 5.6 pozwala nareszcie skorzystać z nowego API.

Twórcy silnika deklarują wzrost wydajności od 30 do 60 procent, szczególnie w sytuacjach ograniczania wydajności przez CPU. Co ciekawe takie wartości mają być osiągane bez konieczności zagłębiania się programistów w jakiekolwiek niuanse nowego API. Jest to niezwykle istotną deklaracją, szczególnie z punktu widzenia małych zespołów. Nowe API jest dostępne na platformach Windows, Linux, Android i Tizen i skorzystać z niego można nawet w darmowej wersji Personal.

Z innych nowości warto wspomnieć o dodaniu wsparcia dla Metal czyli nowego API od Apple na urządzenia z systemem iOS, które podobnie jak Vulkan i DX12 wyróżnia się m.in. redukcją narzutu sterownika graficznego na procesor i lepsza wielowątkowością.  Dodano także obsługę Google Daydream i Cardboard (gogli VR od amerykańskiego giganta), a także pełne wsparcie dla Facebook Gameroom (nowej platformy do gier PC ala Steam).

Stabilna wersja Unity 5.6 ma ukazać się w marcu 2017 roku, tymczasem bętę można pobrać tutaj.

źródło: OC3D, Unity

By | 2016-12-18T11:17:29+00:00 Grudzień 17th, 2016|Newsy, Oprogramowanie|2 komentarze

2 komentarze

  1. Soloman 18 grudnia 2016 at 06:42

    Bardzo dobrze jesli kazdy zacznie korzystac z vulkana pozegnamy Microsoft z dx

    • Plajerity 19 grudnia 2016 at 12:50

      Ludzie w MS też o tym wiedzą, więc zrobią wszystko, aby do tego nie dopuścić. No i póki co praktycznie nie ma gier na Vulkan…
      Z drugiej strony to API będzie się też rozwijać na komórkach, a wraz ze wzrostem ich mocy obliczeniowej powinno być coraz to łatwiej przerzucić grę pomiędzy androidem a komputerem stacjonarny.

Leave A Comment